Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  مشاوره نوجوانان مشاوره نوجوانان

آرموو

مشاوره براي نوجوانان با روحيه بسيار حساس

چه نوجواناني داراي روحيه بسيار حساس هستند؟ نوجوانان بسيار حساس با يك تلنگر كوچك دچار احساسات شديد روحي مي شوند كه اين احساسات گاها باعث خوشحالي بيش از حد آنان و يا باعث ناراحتي و غم آنان مي شود. آيا نوجوان شما بسيار حساس، عاطفي و واكنش پذير است و به راحتي تحت تأثير انرژي و خلق و خوي ديگران قرار مي گيرد؟ آيا نوجوان شما داراي شخصيت شهودي است، غالباً قادر است ذهن شما را بخواند يا بيش از حد با پريشاني عاطفي ديگران همدلي مي كند؟ آيا فرزند شما در عين اينكه باهوش است و استعداد آكادميك دارد، در مدرسه با مشكل رو به رو است؟  آيا گاهي اوقات تعجب مي كنيد كه نوجوان شما آنقدر احساساتي را تجربه مي كند كه منجر به اضطراب يا افسردگي اش مي شود؟ در اين مقاله از آرموو نگاهي داريم به رفتار ها و خلق و خوي هاي نوجواناني كه داراي روحيه بسيار حساس هستند.

 


تربيت فرزند نوجوان بسيار حساس يا “فوق العاده احساسي” مي تواند يك تجربه نااميدكننده، گيج كننده و سخت باشد. نوجواناني كه بسيار حساس، عاطفي و داراي شخصيت شهودي هستند در مقابل چالش هاي روزگاري كه در پيش دارند مي توانند بسيار شكننده و نا اميد شوند. چالش هايي كه در طول مسير زندگي به خصوص در دوران نوجواني ممكن است آسيب هاي بسيار زيادي را به افراد وارد كند. والدين بايد در ابتدا با استفاده از مشاوران متخصص اين احساسات را در فرزند خود شناسايي كنند و مسير درست را به فرزند خود نشان دهند.

 


نوجوانان احساسي داراي چه نوع مشكلاتي هستند؟

 

در مدرسه و روابط دوستانه خود دچار مشكل مي شوند
معمولا داراي عدم تمركز هستند
اعتماد به نفس كافي براي انجام كار هاي خود ندارند
هميشه كاري را انجام مي دهند كه در آينده از آن پشيمان مي شوند
كنش هايي كه از خود نشان مي دهند اغلب بدون فكر است
در اغلب اوقات احساس غم و افسردگي دارند
 

 


چه مواردي عامل به وجود آمدن روحيه حساس در نوجوانان است؟

 

ژنتيك گاها روحيه حساس در نوجوانان ژنتيكي است و از طريق والدين منتقل مي شود
استرس بيش از حد در دوران كودكي و وقوع اتفاقي ناگوار كه در دوران كودكي فرد با آن رو به رو شده است مي تواند يكي از عوامل به وجود آمدن روحيه حساس در دوران نوجواني شود
 چه رفتار هايي روحيه حساس نوجوانان را بيشتر و خاص تر مي كند؟

 

 

جدال ميان والدين– با توجه به شخصيت شهودي كه اين افراد دارند، بيش از حد احساسات محيط اطرافشان را جذب مي كنند، دعوا و يا جر و بحثي كه والدين دارند مي تواند تأثيرات بسيار منفي اي بر آنان داشته باشد و غم و اندوه زيادي را به آنان وارد كند.
نداشتن هم صحبت در خانواده – نوجواناني كه در خانواده كسي با آنان هم صحبت نيست روحيه حساس بيشتري دارند. تك فرزند ها و فرزندان كوچك بيشتر در معرض هستند.
 

واكنش هاي نوجوان حساس چگونه است؟

 

ممكن است براي كاهش احساسات بسيار زيادي كه در آن غوطه ور مي شوند دست به اعمال ناشايستي بزنند كه باعث آسيب هاي جدي به آنان شود
پر خوري، افسردگي، مشكلات مزمن بهداشتي و بيماري هاي رواني همواره جزو عواقب و كنش هاي اين دسته از نوجوانان است
خشونت هاي غير عادي و آسيب رساندن به خود و ديگران نيز از كنش هاي مخرب اين افراد مي تواند باشد
مشاوره براي نوجوانان داراي روحيه حساس

 

مشاوره مي تواند به نوجوان بسيار حساس شما كمك كند تا مرزهاي عاطفي و تعادل را حفظ كرده و بتواند يك مسير سالم را در پيش گيرد.  بسياري از نوجوانان بسيار حساس هيچ تصوري ندارند كه چرا آنها نسبت به هم سن و سالان خود احساسات بيشتري دارند و گمان مي كنند اين يك مشكل دروني است كه راه فراري از آن ندارند. آنها ممكن است احساس متفاوت بودن و  يا منزوي بودن كنند، اينجاست كه مشاوره مي تواند بسيار مؤثر باشد. در جلسات مشاوره،  نوجوان شما مي تواند درك كند كه چه كسي است، چرا او اينقدر تحت تأثير احساسات و انرژي ديگران قرار مي گيرد و چگونه مي تواند آرامش و آسايش بيشتري پيدا كند. هنگامي كه نوجوان شما اين خودآگاهي را افزايش مي دهد و مي فهمد كه حساس بودن يك هديه و يك چالش است، مي تواند شروع به حركت بهتري در تمام جنبه هاي زندگي خود كند. نوجوان شما مي تواند از تأثير انرژي خارجي آگاه شود و ياد بگيرد كه چگونه بايد مرزها را پايه ريزي كند و توجه بيشتري به خرج دهد تا درگير احساسات ناخوشايند نشود.

 


مشاوره براي نوجوانان با روحيه بسيار حساس


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/1/9 ساعت: ۱۴ توسط:armoo :

اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن

آيا نوجوان شما به صورت مداوم مضطرب است و يا قادر به استراحت نيست؟ آيا نوجوان شما نيزكمال طلب شده و در تلاش است تا هيچ اشتباهي مرتكب نشود، به حدي كه فشار براي رسيدن به موفقيت تقريباً او را فلج كرده؟ آيا نوجوان شما داراي علائمي همچون سردرد هاي بي علت، بي خوابي، معده درد، ضربان قلب شديد، عدم تمركز، پر اشتهايي يا كم اشتهايي است و براي از بين بردن اضطراب هايش سعي دارد تا با مواد مخدر و يا سيگار خود را آرام كند؟ تماشاي نوجواني كه از استرس و اضطراب رنج مي برد، مي تواند يك تجربه نگران كننده، نااميدكننده و حتي ترسناك براي والدين باشد، به خصوص اگر اضطراب در فرد تشديد پيدا كند و نوجوان دست به اعمالي بزند كه آينده اش را به خطر بياندازد. معمولا در اين شرايط والدين با نصيحت كردن و يا تنبيه سعي دارند تا فرزند خود را آگاه كنند و به راه راست بكشانند اما نوجوانان از نصيحت بيزارند و اين رفتار والدين باعث آزار بيشتر شان مي شود. در اين بخش مقالات آرموو نكاهي داريم به انواع اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن.

 


اضطراب در نوجوانان يك امر شايع است

 

بهتر است والدين بدانند كه اضطراب در نوجوانان بخشي از بلوغ و روند عادي بزرگ شدنشان است. نوجوانان تحت فشار فزاينده اي براي بيشتر ديده شدن قرار مي گيرند، خواه در مدرسه، ورزش، روابط ميان همسالان يا ساير فعاليت هايي كه دارند. بسياري از آنها تلاش مي كنند تا به گونه اي از فعاليت خارج از برنامه كه مدرسه يا والدين خواستار آن است سرباز بزنند. فكر به آينده يكي از بزرگترين دغدغه آن هاست، افكاري همچون: من در چه دانشگاهي قبول شوم بهتر است؟ رشته تحصيلي ام آيا مي تواند آينده ام را تضمين كند؟ رؤياهايم چه مي شوند؟ من يك ورزشكار خوب هستم يا بايد به حرف والدينم گوش دهم و به تحصيلاتم ادامه دهم؟ همين موارد، فشار براي پيشرفت مي تواند نوجوانان را به حاشيه رانده و آنها را به افكار نگران كننده سوق مي دهد، كه بر مغز و سيستم هاي عصبي آنها آسيب هاي جدي وارد مي كند. اگر استرس و اضطراب هاي نوجوانان در ابتدا توسط والدين ناديده گرفته شود تشديد پيدا كرده و باعث كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس در اين افراد مي شود كه تا بزرگسالي به همراه شان خواهد بود.

 


لزوم استفاده از مشاوره نوجوانان

معمولا تا مشكل بزرگي براي نوجوان ما به وجود نيايد، نياز به استفاده از مشاوره را براي فرزند خود نمي بينيم. بسياري از والدين با توجه به درگيري هاي ذهني و كاري اي كه براي شان به وجود مي آيد متوجه رفتار هاي فرزندشان نمي شوند. بايد گفت با برخورداري از روش درماني مناسب، درمان اضطراب نوجوان مي تواند بسيار مؤثر باشد. مشاوره براي نوجوانان مي تواند براي رفع استرس و راهنمايي مناسب استفاده از ابزارها و مهارتهايي براي كمك به كاهش اضطراب و احساسات منفي نوجوان شما را فراهم كند. مشاوره نوجوان مي تواند محركها، الگوهاي فكري، احساسات و باورهايي را كه ممكن است نوجوان شما را به فاجعه بكشاند را در درون و پيرامون او كشف كند و براي آن چاره اي بيانديشد تا مشكلات بزرگتري براي او به وجود نيايد. نوجوان شما بعد از مشاوره مي تواند به:

 


اهداف واقع بينانه

تعادل در رفتار و عملكرد

مهارت گفتگو سالم با اجتماع و والدين

افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس

 

آرامش رواني

 


بررسي چند سؤال والدين

من فكر مي كنم كه نوجوان من مي تواند از درمان بهره مند شود ، اما من از هزينه و زمان نگران هستم چه راهي را پيشنهاد مي دهيد؟

 

ما شما را ترغيب مي كنيم كه درمان را به عنوان يك سرمايه گذاري در نظر بگيريد و بدانيد كه اضطراب نوجوان شما تا چه اندازه بر توانايي ها و رفتار هاي او تاثير منفي گذاشته است. اگر زمان و هزينه كافي براي مشاوره هاي حضوري را نداريد مي توانيد از مشاوران تلفني كمك بگيريد و با كمترين هزينه و كوتاه ترين زمان مشكلات فرزند خود را برطرف و راه چاره را بيابيد.  اگر نوجوان شما تحت فشار بيش از حد قرار دارد، مستعد اضطراب است يا مدتي است به صورت نهفته از آن رنج مي برد، بعيد است علائم اضطراب به تنهايي و بدون مشاوره از بين برود و حتي ممكن است بدتر شود. سطح اضطراب مداوما بالا مي رود مي تواند بر سلامت رواني، عاطفي و جسمي و همچنين ظرفيت نوجوان شما براي پيشرفت تحصيلي تأثير بگذارد.

 


فرزند من باور نمي كند كه داراي مشكل اضطراب است چه راه كاري را پيشنهاد مي دهيد؟

 

بسياري از نوجوانان از گفتگو راجع به مشكلات خود دوري مي كنند و از درك رفتار هاي خود عاجزند. نوجوانان فكر مي كنند كه مشكلات شان را خودشان بهتر مي توانند حل كنند و نيازي به صحبت كردن با يك فرد بزرگسال نيست. اغلب آنان تصور مي كنند مشاوره تنها براي بيماران رواني است و تا صحبت از رفتن به مشاوره مي شود مي گويند مگر من ديوانه ام؟! و واكنش هاي هيجاني زيادي ممكن است از خود بروز دهند كه آرامش خانه را بر هم مي زند. بهتر است قبل از صحبت كردن راجع به مشاوره آنان را آگاه كنيم كه از پس اين مشكلات به تنهايي نمي تواند بر بيايد و يا با او همدلي كنيد بگوييم ما نيز مشكلات اين چنيني داشته ايم.

 


اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/1/5 ساعت: ۱۴ توسط:armoo :